Az autók és motorok csodálatos világa

Ez az oldal azért jött létre, hogy mindenki gyönyörködhetjen és csodálhatja az új idök autóit és motorjait. Na meg persze a történetüket is. Itt minden megtalálható ami autó és motor. Remélem mindenkinek fog tetszeni és jól fogja érezni magát.

Audi

Audi AG
Audi logo.png
Típus részvénytársaság
Alapítva 1910 Németország Zwickau August Horch
Székhely Németország Ingolstadt, Németország
Vezetők Rupert Stadler, Martin Winterkorn, Martin Winterkorn
Iparág Gépjárműipar
Termékek személygépkocsik
Árbevétel Green Arrow Up Darker.svg 33.617 milliárd (2007)
Alkalmazottak száma 53,347 (2007)
Anyavállalata Volkswagen AG
Leányvállalatai quattro GmbH,
Lamborghini S.p.A.,
SEAT, S.A.,
Audi Hungária Motor Kft.

[http://Audi.com A(z) Audi AG weboldala]


Az AUDI AG álltalában Audiként ismert német autógyártó cég, melynek székhelye a németországi Ingolstadt-ban található. 1964 óta 99,7%-ban a Volkswagen AG leányvállalata.

Története

Az Audi története az egyik „legsokszínűbb” az autóipar történelmében. Négy márka, az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer összeolvadásából jött létre 1932-ben, hogy megalapítsa az Auto Union AG márkát, amelynek emblémájául a négy karikát választották. Ez a négy karika a négy márkát szimbolizálja.

Az Audi AG az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult 1985-ben. Az Auto Union GmbH és az NSU GmbH tradicionális márkákkal együtt az Audi Tradition készíti és bemutatja az Audi tartalmas és szerteágazó történelmét.

Audi Typ E

Ferdinand Porsche fejlesztette az Auto Union motorjait, így ő is nagy szerepet vállalt a márka sikerében. 1949 után Ingolstadt lett az Auto Union központja. 1958-ban a Mercedessel kötött szövetség hat év után szétesett, mivel az Auto Union vezetősége továbbra is a kétütemű motorokat részesítette előnyben. Az Auto Union fő részvényese, Friedrich Flikk szoros kapcsolatokat ápolt Heinrich Nordhoffal, a VW vezetőjével, aki 1965-ben átvette a négykarikás márkát.

1969-től Audi NSU Auto Union névre változtatták a cég nevét az NSU beolvadása után, amit 1985-ben Audira egyszerűsítettek. A részben galvanizált Audi 80-as 1972-ben új távlatokat nyitott az autógyártásban, és az Audi 200 5T 1980-as bevezetése sikeresen bevezette az Audi márkát a felső osztályba. Az Audi quattro állandó összkerékhajtása megjelenésekor világszenzáció volt, amit az Audi alkalmazott először sorozatgyártásban készülő autó esetében, és nem csak a rali világában.

Kronológiai áttekintés

  • 1885 A Wanderer Automobile gyár megalakulása
  • 1899. Az August Horch-Cie autógyár megalakulása Kölnben
  • 1907. A DKW gépgyártó üzem megalakulása
  • 1909. Az August Horch Automobil üzem létrehozása, Zwickau
  • 1910. A gyárat Audi Werke GmbH-ra nevezték át
  • 1932. Az Audi, DKW, Horch és Wanderer gyárak egyesülése AUTO UNION AG néven
  • 1949. Az AUTO UNION átköltözik Ingolstadtba
  • 1962. A Düsseldorf-i gyár értékesítése, ahol összesen 484.000 autót gyártottak le.
  • 1965 Az AUTO UNION AG-ban a Volkswagen többségi tulajdont szerez
  • 1968. Bemutatkozik az Audi 100-as
  • 1969. IAA-n bemutatkozik az Audi 100 Coupé S
  • 1969. Az 1873. óta működő NSU egyesül az AUTO UNION AG-val AUDI NSU AUTO UNION AG
  • 1972. Bemutatkozik az Audi 80-as
  • 1974. Bemutatkozik az Audi Audi 50
  • 1976. Audi 100 - második generáció
  • 1977. Az NSU gépkocsik gyártásának megszűnése
  • 1978. Audi 80 - második generáció
  • 1982. Audi 100 - harmadik generáció
  • 1983. IAA-n bemutatkozik az Audi Sport Quattro
  • 1985. Megszületik az Audi AG
  • 1986. Audi 80 - harmadik generáció
  • 1988. Bemutatkozik az Audi V8
  • 1989. Európa rekord: az Audi 100 TDI egy tank üzemanyaggal 4.818 km-t tett meg
  • 1990. Audi 100 - negyedik generáció
  • 1991. Audi 80 - negyedik generáció
  • 1992. Az Audi 100-at felváltja az Audi A6-os
  • 1994. Az Audi 80-at felváltja az Audi A4-es. Megjelenik az Audi A6 kombi változata, az Audi A6 Avant. Piacra kerül az Audi A8. Az Audi megalakítja Magyarországon a győri Audi gyárat.
  • 1995. Bemutatkozik az Audi A4 Avant. Létrejön az Audi TT tanulmányautó
  • 1996. Debütál az Audik legkisebbje: az A3
  • 1997. Forgalomba hozzák az új Audi A6-ost
  • 1998. Megindul az Audi TT sportautó összeszerelése a gyori üzemben
  • 1999. Az Audi TT Coupé piaci bevezetése
  • 1999. Az új Audi A4 megjelenése
  • 1999. Az ötajtós Audi A3 piaci bevezetése
  • 1999. Az Audi S3 bemutatkozása a magyar piacon
  • 2000. Audi A2 nemzetközi bemutatkozása. Audi allroad quattro nemzetközi bevezetése
  • 2000. Audi allroad quattro piaci bevezetése
  • 2000. Audi A2 hazai bemutatkozása (október)
  • 2000. Audi Forum Ingolstadtban megnyitja kapuit (december)
  • 2001. Az új Audi A4 magyarországi bemutatkozása (március)
  • 2001. Az Audi Magyarországon is bemutatja az új A6-ost (augusztus)
  • 2002. Az új Audi A4 Cabriolet nemzetközi bemutatkozása (február)
  • 2002. Az új Audi A4 Cabriolet magyarországi bevezetése (július)

Sportsikerek

Elkészült autók Ingolstadtban

Az egyesítés az Auto Uniont Németország második legnagyobb autógyártójává tette az 1930-as években. A széles körű portfóliót, amely akkoriban a négy karikát jellemezte, Essenben az alábbi járművek szemléltetik: a Horch 670 Sport Cabriolet 12-hengeres motorral (120 lóerő 3200 fordulat/percnél) 1932-ből, a kétüléses DKW F5 Roadster (20 lóerő 3500 fordulat/percnél) 1937-ből, a Wanderer W 25 K Roadster (85 lóerő 4000 fordulat/percnél) 1938-ból, valamint az 1939-es év egyik legkeresettebb típusa, az Audi 920 Cabriolet soros, hathengeres motorral (75 lóerő 3000 fordulat/percnél).

A DKW gyártott motorkerékpárokat is ezt egy 1936-os oldalkocsis DKW UL 700 is bizonyítja: abban az évben nyerte meg ez a kombináció a német bajnokságot, mielőtt még tovább mentek volna 1937-ben, amikor a német mellett az európai bajnoki címet is megszerezték.

A 19. Techno Classicán az Audi Tradition három versenyautó-ritkaságot is bemutat azokból az időkből, amikor az Audi quattro még nem jelent meg és nem hódította meg a rali világát.: az 1954-es Európai Ralibajnokság győztesét, vagyis a DKW 3=6 Sonderklasse F 91 „Rally Monte Carlo” kivitelét, az Audi 80 GLE Group 2 raliverziót 1979-ből, valamint az Audi 80 GLE-t, az 1980-as Túraautó Európa bajnokság győztesét. 1953-ban debütált a Frankfurti Autókiállításon az Auto Union GmbH új típusa, a DKW 3=6 Sonderklasse F 91 (34 lóerő 4000 fordulat/percnél). Háromhengeres, kétütemű motorjával az újdonság rendkívül népszerűnek bizonyult Németországban, különböző karosszériaváltozataiból 1953 és 1955 között 72600 darab készült.

Szenzációs sikersorozat után – többek között például a Monte Carlo rali kategóriagyőzelme – az autó első versenyévadját figyelemreméltó teljesítménnyel zárta le a DKW kitűnő pilótagárdája. Walter Schlüter, Gustav Menz és Heinz Meier ugyanis megszerezte az első három helyet a DKW Sonderklasse számára az 1954-es „Szériagyártású Túraautók Európabajnokságában”.

A 1954-es ralikon induló modellek megegyeztek a szériagyártású limuzinnal, kevés kételyt hagyva ezáltal a típus valódi teljesítménye és képességei felől.A háromhengeres DKW Sonderklasse akkor is sikerrel szerepelt, amikor Európa legnemesebb hosszú távú versenyén vett részt.

Audi quattro

A Mille Miglián 1954-ben és 1955-ben a leggyorsabb túraautóként végeztek az 1000 köbcentiméter alatti kategóriában és elnyerték a „Coppa argento grandissimát”. A „Rally Monte Carlo” kivitelt, amelyet az Audi Tradition Essenben kiállít, a cseh Hradec Kralovében működő „Oldtimer Klassik” veteránautó-specialisták építették újra az Auto Union motorsport részlegétől származó eredeti dokumentumok alapján.

1979-ben az Audi' összesen 10 európabajnoki és világbajnoki ralifutamon indult második generációs Audi 80 GLE raliautójával. Az elsőkerék-hajtású autó motorházteteje alatti 1600 köbcentiméteres erőforrás 160 lóerőt küldött a kerekek felé 7600-as percenkénti fordulatnál és végsebessége a 205 kilométer/órás értéket is elérte.

A Techno Classica kiállításon látható raliváltozat egy gyári autó, amellyel Harald Demuth és Freddy Kottulinsky indult az európai és nemzetközi raliversenyeken.

Ezekben az időkben debütál Essenben egy másik Audi 80 is, amelyik nagy hírnévre tett szert a versenysportban: ez, az 1980-as Audi 80 GLE pályaversenyautó ugyanaz, mint amivel Hans Joachim Nowak és Willi Bergmeister a Túraautó Európabajnokságban indult.

Modellek

Jelenlegi modellek

Már nem gyártott modellek

Verseny modellek

Audi A4 DTM

Prototípusok és koncepció autók

Hibrid modellek



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 6
Tegnapi: 4
Heti: 16
Havi: 13
Össz.: 41 605

Látogatottság növelés
Oldal: Audi
Az autók és motorok csodálatos világa - © 2008 - 2024 - automoto.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »